Het fanfareorkest bestaat uit bijna 60 muzikanten in de leeftijd van 12 tot ruim 70 jaar welke allemaal in het bezit zijn van minimaal het B diploma. Het orkest speelt in de 1e divisie.

Het repertoire is heel gevarieerd. Van klassieke en moderne concertwerken tot promsconcerten, themaconcerten en van jazz tot popmuziek.

Veel aandacht wordt besteed aan het op peil houden van het muzikale niveau. Dit wordt gedaan door regelmatig op concours te gaan.

Als fanfareorkest wordt ook deel uitgemaakt van het dorpsleven samen met de drumband en andere verenigingen in Helden. Van het meelopen tijdens de Vastelaovesoptocht, de St. Maartensviering, het begeleiden van communicantjes tijdens hun eerste communie, de wandelvierdaagse, Koningsdag tot het binnenhalen van Sinterklaas. Er wordt altijd gezorgd voor een muzikaal tintje.

Het fanfareorkest is aangesloten bij de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen (LBM).

Dirigent

De dirigent van het fanfareorkest is vacant

Verenigingslokaal

Dorpscentrum Kerkeböske, website: www.kerkeboske.nl

Repetitietijden

Maandag van 19.45 uur tot 22.00 uur.