Geslaagd Open Peel en Maas Solistenconcours

Zondag 7 april vond voor de tweede keer het Open Peel en Maas Solistenconcours plaats.

Het solistenconcours staat onder auspiciën van de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen en geldt tevens als voorronde voor de “Finale Jonge Solisten”.

Bijna 40 muzikanten in diverse divisies en op verschillende instrumenten betraden het podium in het Gemeenschapshuis in Kepèl. Ze werden op piano begeleid door Jens Seebeck. De jury was dit jaar in handen van Rene Schrader en Jacques Claessens. Vele mensen genoten zichtbaar van de diverse optredens.
Voor sommige muzikanten was het de allereerste keer dat ze aan een concours deelnamen. Zij kwamen uit in de introductie divisie en kregen van de jury een advies voor een volgende deelname aan een concours. Als aandenken kregen zij allen een medaille uitgereikt.

Ook dit jaar mocht Thijs Linssen de Peel en Maas trofee mee naar huis nemen. Hij behaalde het hoogste aantal punten van dit concours. Op alt-saxofoon behaalde hij maar liefst 90 punten in de 1e divisie met zijn solo Concertino van Jerry Bilik. Uit handen van Wim Leunissen, bestuurslid van het LBM mocht hij de Peel en Maas trofee in ontvangst nemen.
Ook Hub Roncken en Piet Fleuren, ereleden van Fanfare St. Cecilia Helden reikten bekers aan de diverse winnaars uit.

Overzicht van de bekerwinnaars van de diverse divisies:

• 5e divisie: Sem Hoefnagels, lid van Harmonie Eendracht Meijel op marimba 87 punten, Getachew van der Sterren, lid van Fanfare Eendracht Maakt Macht Koningslust op kleine trom 84 punten
  • 4e divisie: Jorn van Heel, lid van Fanfare Concordia Leveroy op cornet 88 punten, Timo Woutering, lid van Harmonie Eendracht Meijel op marimba 87,5 punt
  • 3e divisie: Ferdy Mommers, lid van Fanfare St. Cecilia Helden, op marimba 86 punten
  • 2e divisie: Pim Dautzenberg, lid van Fanfare St. Cecilia Helden, op alt-saxofoon 86 punten, Het duo Elke Dautzenberg op sopraan saxofoon en Janne Marcelissen op alt saxofoon, beide lid van Fanfare St. Cecilia Helden, 83 punten
  • 1e divisie : Thijs Linssen, lid van Fanfare Eensgezindheid Maasbracht-Beek en Fanfare Eendracht Dieteren, op alt saxofoon 90 punten, Rik Heijnen, lid van Harmonie St. Cecilia Susteren op trompet 88 punten

De volledige uitslag van het concours is hier te vinden.

Graag willen wij iedereen bedanken die dit concours tot een succes hebben gemaakt. We zien jullie graag terug op de 3e editie van het concours op zondag 26 april 2020.